urban sustainable development book tahlili tashrihi kimia fekrebozorg.ir

×

توجه

Folder doesn't exist or doesn't contain any images

-   ۳۴ درصد مساحت سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی خیلی شدید است: معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۹۵ درصد مساحت استان که درگیر خشکسالی است ۳۴ درصد آن تحت تاثیر درجات خیلی شدید این پدیده قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی معاصر، روح الله سرگزی اظهار داشت: همچنینن ۳۳ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی شدید، ۱۹ درصد متوسط و ۹ درصد خفیف است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان بارندگی سال آبی جدید از مهرماه تاکنون ۲.۷ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۵.۶ میلی متر کاهش چشمگیری داشته است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی علاوه بر ایجاد تنش آبی در استان ۱۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی و ۹۶ هزار هکتار از باغات استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: بیشترین خسارت های خشکسالی در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی در شمال استان رخ داده است که این امر بروز پدیده طوفان های شن و گرد و غبار رو تشدید می کند.

سرگزی اظهارداشت: متاثر از این پدید از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد ۴۰ روز طوفانی در شمال استان با شعاع دید کمتر از حد مجاز بودیم که علاوه‌بر کاهش دید افقی بسیاری از مردم منطقه را با مشکلات تنفسی روبه رور کرده است.

وی بر پرداخت خسارت حوادث طبیعی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: این استان از چنان تنوع جغرافیایی و آب و هوایی برخوردار است که در نقشه‌های هوایی بلندی‌های کوه‌ها، پستی دشت‌ها و نیز آبگیرها و دریا در آن نمودی رنگارنگ به آن بخشیده است.
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر این که این استان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره‌آمیز نیز به آن بخشیده است.

وی افزود: شمال سیستان و بلوچستان در ا دوار قدیم به دلیل وفور نعمت وجود تالاب بین‌المللی هامون یکی مناطق مناسب زیست محیطی را داشت اما هم‌اینک پس از گذر سال‌ها و بروز خشکسالی‌های بیش‌از ۲۰ ساله این دریاچه به بستری برای بروز پدیده وحشتناک طوفان شن تبدیل شده است.13990631000705 Test PhotoNاخبار و اطلاعیه ها

 

earth spinning rotating animation 24